Dar freelancerių knygos (3)

Laikraščiuose, žurnaluose ir popieriniuose skelbimuose. Taip, tai… Hm… Norėjome sakyti, kad tai yra neįprastas būdas reklamuoti savo paslaugas, bet, pripažinsime, mes tiesiog visai pamiršome, kad tai puikiausiai egzistavo prieš interneto laikais.

(Ar pameni laikus prieš internetą? Čia kai elektros nebuvo ir visi jodinėjo ant arklių. Beveik.)

Tai vis dar veikia, nepaisant, kad reklamuotis internetu grubiai imant begalybę kartų lengviau. Laikraščių skelbimų sekcijos, išpirkti skelbimai specializuotuose žurnaluose ar skrajutės ir priklijuoti lapukai tavo paslaugų rajone. Tai atrodo senoviškai, bet kai kuriems žmonėms, ypač interneto nesuprantantiems keistuoliams (…ko čia nesuprasti?) veikia puikiai!

Mes nieko neturime prieš internetu nesinaudojančius žmones. Mūsų tėvai ir tie internetą dažnai suvokia tik kaip Delfi, Facebook bei Gmail. Tiesiog yra skiltis žmonių, kuriems popieriniai skelbimai veikia geriau nei elektroniniai.

Aišku, popieriniai skelbimai brangūs (galimai, jei prabangesnis žurnalas, net labai), o ir praėjo laikai, kai galėjai duoti 5 litus vaikui, kad tas panešiotų skrajutes ir būti ramus.

Bet tai veikia. Tavo skelbimas specializuotame žurnale gali suveikti tiesiog fantastiškai! Pavyzdžiui, esi Virbaline.lt autorė [[Agnė(?)]] ir pradėjai mokyti kitus, kaip taisyklingai ir gražiai megzti. Mezgėjai Lietuvoje ir užsienyje skaito žurnalus apie mezgimą. Tai puiki vieta tavo reklamai: “Apsilankyk Virbaline.lt ir išmok megzti kaip aukščiausio lygio bobutė!”. Puslapyje jau lankytojai ras tavo knygos, kursų ar konsultacijų nusipirkimo nuorodas. Tu gavai naujų klientų.

Aišku, pavyzdys su Virbaline.lt autore yra teorinis. Mums tiesiog patinka šis tinklaraštis ir nežinia ar [[Agnė(?)]] pradės teikti mezgimo konsultacijas. Bet tu gali įsivaizduoti.

Panašiai su, tarkime, laikrodžių taisymu arba autoremontu. Pavyzdžiui, Danieliui jo Fiat Punto remontuoja toks Tomas, gyvenantis visai netoli jo. Tomas neturi didelio autoserviso, jam tiesiog patinka knistis prie automobilių ir jis, kai pritrūksta klientų, išmėto skrajutes aplinkui esančių gyventojų pašto dėžutėse. Visi laimingi!

Per pažintis.

Žmonės, sakantys, kad “Lietuvoje viskas tik per pažintis” yra dviejų rūšių: a) [[Tautologai]] ir b) Idiotai. Tautologai – tai tokie žmonės, kurie sako akivaizdžius faktus. Idiotai – tai tokie žmonės, kurie mano, kad kitur pasaulyje yra kažkaip kitaip.

Visame pasaulyje viskas yra tik per pažintis.

Steve Jobs sutiko [[koksten Wozniak]] per pertraukas tarp pamokų – jie mokėsi toje pačioje mokykloje. [[kokiaten]], [[Frankesteino]] autorė, pradėjo rašyti savo siaubo novelę tik susitikus su [[kuo ten]] – kitu žymiu to meto autoriumi. O ką kalbėti apie filosofus, kurie NUOLAT ginčijosi tarpusavyje ir vogė vienas kito idėjas – nuo Aristotelio ir Sokrato iki Wittgensteino ir [[B-koksten-russel]].

Dalį klientų tau pavyks gauti ne per pažintis. Ir antrą dalį – tik per jas.

Pameni, minėjome, kad tavo konkurentai yra tavo kolegos yra tavo draugai? Ne veltui mes patarėme būti draugišku su kiekvienu sutiktu žmogumi. Čia ne tam, kad skleistume kokią meilę ir lia lia po pasaulį (nors tai irgi gerai). Čia tam, kad uždirbtum babkių! Šlamančių ir žaliomis raidėmis, Swedbank išraše šviečiančių!

Didelę dalį užsakymų Jurgita gauna vien per klientų pasidalinimus – jei kažkuriam jos draugui, kolegai, trūksta laiko ir sveikatos – jis rekomenduoja Jurgitą. Jurgita irgi rekomenduoja kitus. Panašiai su Danieliumi – jis dažnai į renginius rekomenduoja Martyną, Valtininkas.lt tinklaraščio autorių, o šis – atgalios Danielių. Nes tiesiog… Negi gaila?

Be abejo, kaip teigia marketingo specialistas Seth Godin, visi pardavimai gimsta per pažintis. Tavo pirmas “Labas” gali būti draugiškas ir gali būti piktas, o tai lemia, kaip galimas klientas vertina tave ir ar jis taps tavo klientu. Niekam nepatinka (mums rodos), kai ant jų kelia balsą, jiems priekaištauja ir netesi pažadų – pavyzdžiui, vėluoja ar tiesiog meluoja. Turėtum tai turėti omenyje.

Kurk pažintis ir būk draugu. Tai gali atrodyti, kad nėra verta… Bet ilgu laiko tarpu – tai keis tavo gyvenimą.

Manome, kad prie pažinčių galime pridėti ir tinklaraščių, instagramo, asmeninių feisbuko profilių, kūrimą. Danielius didelę dalį kvietimų vesti paskaitas (ar siūlymų išleisti naujas knygas X temomis) gauna tik todėl, kad jis tris metus iki pirmųjų savo eurų kūrė kokybišką saviugdos muziejų. Jis kūrė tai, leido žmonėms prenumeruoti, bendravo su skaitytojais komentaruose, laiškais ir žinutėmis.

Aišku, galbūt Danieliui tiesiog įvyko koks stebuklas ir jį apkerėjo sėkmės burtu… Bet tai turbūt mažai tikėtina. Ypač sprendžiant iš to, kad praktiškai tokios pačios sėkmės ir žymumo istorijos kartojasi kitiems tinklaraščių, puslapių, geresnių profilių autoriams.

 

O kur parduoti savo prekes?

Prekės nėra grynai paslaugos, nors tai ir panašu – irgi esi vertinamas, jei esi draugiškas, žmogiškas ir moralus. Bet čia yra šiek tiek skirtumų:

  1. Facebook grupės.Rekomenduojame tokias grupes kaip [[aa]], [[bb]], [[dd]], [[ff]]. Bet jų gali rasti ir daugiau – tiesiog ieškok feisbuke pagal frazes kaip “perku”, “parduodu”, “turgelis”, “natūralus” ar panašiai. Grupių feisbuke netrūksta, bet išties kokybiškų nėra tiek baisiai daug.Patariame nerašyti į KIEKVIENĄ grupę. Ne, ne, ne. Kaip sakome – ne visos grupės yra geros. Kai kuriose yra vien tik reklamuojantys lunatikai ir nulis pirkėjų. Kokia iš to nauda? 🙂

    Užtat ieškok specializuotų grupių. Jei parduodi mezgimo virbalus gamintus iš obels šakelių – keliauk į mezgėjų grupę. Jei kuri kremą skaudamiems rankų sąnariams – keliauk į programuotojų grupę.

    Aišku, vėlgi, nespamink, skaityk taisykles ir elkis kaip žmogus. Nerašyk visur to paties skelbimo! Jį geriau pritaikyk, pasakyk KODĖL, tarkim, tas kremas reikalingas programuotojams ir kodėl esi jų grupėje. Rekomenduojame sekti pardavimo specialistus kaip Martyną Šaikų, Seth Godin ar perskaityti Simon Sinek knygą “Pradėkite nuo klausimo Kodėl”. Pardavimai, visgi, yra tokie patys pardavimai ir dideliais kiekiais ir mažais – turi pateikti priežastį, kam to tavo daikto reikia. Nekalbėk, kaip jį gaminai ir kiek užtruko gaminti, kalbėk apie priežastį ir tavo misiją.

    Ai, tiesa, taip pat rekomenduojame sekti kitus besireklamuojančius žmones. Čia, šiaip, kaip ir visur – mokykis iš geriausių. Galbūt mes visiškai čia klystame ir tiesa yra kitokia, taigi nebijok laužyti ir mūsų patarimų.

  2. Specializuoti ir nespecializuoti puslapiai.Jie gali būti įvairių temų skelbimų puslapiai kaip Skelbiu.lt, [[aa]], [[gg]], [[ff]], [[ss]] arba kažkokios virtualios ar tikros parduotuvės. Pavyzdžiui, jei virtuali parduotuvė pardavinėja sekso žaisliukus, o tu, kaip tik, kuri rankų darbo dildo – pirmyn, pasiūlyk jiems įtraukti tavo prekę į jų asortimentą už komisinį procentą.Atiduok perpardavinėtojams ne šiaip simbolinį procentą, o daugiau. Nors ir pusę pelno. Gali atiduoti ir 80% pelno!

    Kodėl? Todėl, kad be šių perpardavinėtojų, turbūt, išvis nebūtum nieko pardavęs. 20% pelno geriau, nei 0% ir tik nuostolis sandėliavimo, restauravimo (net medinės kėdutės turi galiojimo laiką – jos blanksta ir kitaip sensta) srityse. Aišku, jei parduoti sekasi ir be perpardavinėtojų, procentą gali duoti mažesnį. Čia jau tavo gobšumo ir protingumo klausimas.

    Mes labiau tikime ekonomišku požiūriu – viską linkę apskaičiuoti. Štai, kad ir šios knygelės kainą – kiekvienas laiško atsiuntimas, visgi, mums kainuoja apie 1 euro centą, o per tūkstantį skaitytojų tai susideda 🙂

    Labai panašiai veikia ir tikros parduotuvės, kavinės. Dažnai gali pamatyti maikučių, puodelių, kitų velnių įvairiuose butikuose, užkampiuose mūsų miestų centruose. Jei tau patogu ir malonu lankytis po šias vietas – geriausias vietas jau turėtum matyti.

    Visada raginame tiesiog pabandyti. Pabandyk pasiūlyti kavinei ar vietiniam barui priimti tavo išskirtiniai dildo, kad šie stovėtų už prekystalio. Galbūt jie atsakys, kad tai netinka. O galbūt, kaip tik, nusijuoks ir sakys “Davai, padarom, mūsų kavinė juk ir yra tokia seksova ir prikolna”. Blogiau nuo “ne” nebus. Geriau nuo ‘taip” tikrai bus.

  3. Popieriniai laikraščiai, žurnalai ir skrajutės.Čia praktiškai niekas nesikeičia. Vyresniems žmonėms tai veikiantis reklamos būdas.Gal tik skrajutes rekomenduojame šiek tiek mažiau, nes daiktus lengva transportuoti ir iki Norvegijos (tikėkis užsakymų ir iš emigrantų, ir kitų šalių, jų tikrai bus!), o skrajutes? Na, jas geriau palikti tavo vietiniam rajonui, kur labiau teiki paslaugas.
  4. Pažintys.Niekas nesikeičia.
  5. Fiziniai turgeliai, kur stovi su savo stalu, stendu ir pardavinėji.Jei tavo daiktas tinka į Kaziuko (ar kitokios) mugės temą arba kažkas sėkmingai parduoda daiktus, kaip tavo, renginiuose, festivaliuose, mugėse… Daryk tai ir tu!Kaip sakėme – kas veikia, tas veikia. Jei tik netingi (ar nebijai pasisamdyti žmogų, kuris parduotų tavo produktus už tave), tai pirmyn!

    Užmesk akį į muges, festivalius (kad ir vasaros festus kaip Yaga Gathering ar panašius – juose eina visokie įdomūs dalykėliai irgi), miestų šventes, savaitgalinius ar kitų dienų turgelius, galimybes būti Urmo Bazėje arba Gariūnuose didesnių jų švenčių metu ir panašiai. Kartą Danielius netgi matė pardavinėjimus meniškus marškinėlius viename paveikslų parodos atidaryme – kaip neįprasta, bet smagu!

Ir taip pat rekomenduojame:

  • Aaa
  • Aa
  • A
  • A
  • A
  • A
  • A
  • A
  • A
  • a

Trečia: Kaip įsivertinti savo darbą?