Idėjos iš Debesylos galvos

Kaip ribos padeda įprasti?

Išleista 2019-01-30 į Užrašai
dhztnlvne8m

Šis įrašas parašytas 2013 balandžio 1 dieną.


Vakar dieną pagalvojau, kad visgi įdomios tos žmogaus smegenys. Pasakai joms, kad tarkim laikysies dietos, jos supranta, sukuria detalų planą..

Bet po kelių savaičių (ar net dienų) vos pamačius šokoladinį keksiuką jos jau bando iššokti į orą. „Velniop dietą, nusibodo, DUOK KEKSO!“, surinka tos. Na, o tu, aišku ir sutinki jų reikalavimui. Velniop jus, smegenys!

Geros naujienos – šito galima išvengti pergudraujant savo pačio mintis. Įdomu tai, kad mes mastom gan nepastoviai, vieną akimirką visai blaiviai, o kitą jau kaip išprotėję norim „greičiau baigti tą nesąmonę“.

Protingiausias ėjimas yra ne bandymas nurungti beprotį jėga, o bandyti jam tiesiog neduoti kelio. Ironiška, bet pats greičiausias būdas sugriauti savo planus keist gyvenimą yra ne juos griauti vienu ypu, o griauti po trupinėlį, po vieną mažytę išlygą vienu metu.

Bandant įprasti nereik bandyti kovoti visada kiek tik gali, iki savo jėgų ribos, tu taip ilgai neišversi. Daug geriau duoti sau vieną aiškiai matomą progą pasiduoti pagundai. „Du kartus kovok, o trečią pasiduok„, sako viena Kinų patarlė.

Bandant įgauti naują įprotį (ar kokio atsikratyti) irgi kovok du kartus, o trečią, jei nori, gali ir pasiduoti. Bet ar pasiduosi, jei pasiduoti skaudžiau nei tęsti ką darai?

Ribų metodas

Ribų metodas yra itin paprastas ir kartu veiksmingas. Duok sau progą klysti – bet už klaidas priversk save mokėti. Ir mokėti brangiai.

Įsivaizduok, kad turi pasirinkimą – pabaigti projektą iki dienos galo arba nepadaryti nieko ir atiduoti 100 lt savo didžiausiam priešui. Ką renkiesi?

Maneesh Sethi savo bloge rašo būtent apie šį ribų metodą – jis davė sau pačiam laisvę klysti, bet ir privertė save už ją mokėti. Vienoje vietoje jis aprašė ir gan juokingą būdą pasiekti to ką nori – pasamdė bedarbį, kad tas kiekvieną kartą darbo metu užsukus į Youtube ar Facebook portalus atbula ranka vožtėltų per veidą.

Na, bet nebūtina savęs taip skriausti, galbūt nenori susigadinti makiažo ar nemėgsti kai kas sėdi visą laiką šalia tavęs. Yra ir paprastesnių būdų – tarkim, gali paprašyti draugo (ar priešo) pagalbos: jei bandai sukčiauti – moki pinigus. Draugas tegu pinigus kaipmat iššvaisto, tarkim, saldainiams (draugui patiks), na, o priešui pinigų atidavimas ir taip skaudu.

Gal vieną kartą ir nieko tokio, spjausi į tą prarastą šimtinę ir tiek. Bet ar ir antrą kartą kartosi savo pačio klaidą? 😉

Kaip būtent tai padaryti

Ėjimai paprasti kaip viens, du, trys.

  1. Susižinok ką NORI padaryti.
    Paprasta, juk jau ilgą laiką trokšti padaryti kažką naujo kas pakeistų pasaulį, tiesa? Keli galimi variantai būtų: numesti svorio, susitaupyti pakankamai pinigų kelionei, susitvarkyti namus, pabaigti rašyti kassavaitinį straipsnį, pabaigti namų darbus, pabaigti rašyti bakalaurinį, išmokti bendrauti su merginomis ar vaikinais, ar išmokti mėtyti peilį.
  2. Susižinok ko NENORI daryti.
    Sužinok ko darymas tave tiesiog vestų iš proto. Keli variantai vėlgi būtų kaip: atiduoti 100 litų vietiniui kaimynui alkoholikui kuris juos kaipmat pragers, eiti 15 kilometrų iki sutarto leidžiamo baro ar cigarečių kiosko, paprašyti draugo, kad tas įrėžtų tavo automobilio šoną, paprašyti draugo, kad tas paviešintu tas fotografijas iš to gėdingo nutikimo ar tiesiog paaukoti 200 litų Drąsos kelio, Darbo ar Tvarkos ir Teisingumo partijoms.
  3. Kol protas skaidrus įgyvendink planą.
    Kol tavo smegenų neužvaldė noras pasiduoti sukurk tokią situaciją iš kurios lengvai neišeisi. Lengva nenueiti į sporto klubą kai eini vienas, bet ar lengva bus nenueiti jei dabar pat, du mėnesius į priekį užsisakysi (brangų) asmeninį trenerį?

Lengva kai tai tik tu, bet, o ką daryti kai tavo tingėjimas neigiamai paveikia ir kitus žmones?

Svarbų svarbiausia, planas turi būti TIKSLUS, su TIKSLIOM išlygom ir tiksliom ribom.

Gero plano pavyzdys būtų: Nuo 6-tos ryto iki 12-tos nakties griežtai laikausi numatytos dietos (čia įterpk kokia tiksliai dieta). Kiekvienos dienos gale nusiunčiu draugui (ar kitam asmeniui kuris tave žiūrės) detalų sąrašą ką valgiau bei visus to įrodymus. Jei tik įtars, kad kažkas ne taip jis turi teisę pasiimti iš mano sąskaitos 100 litų. Išlygos – galiu vieną dieną per savaitę, nuo 18:00 iki 24:00 valgyti ką tik noriu. Bet tik tą dieną, jei nuspręsiu sukčiauti kitu laiku moku draugui po 50lt iki maximum 250 litų per dieną.

Skaičiai ir planas, aišku, gali visiškai skirtis, sąlygas ir išlygas irgi sugalvojau vietoj. Dievaži, aš net niekad nesu skaitęs kaip taisyklingai dietos laikytis, taigi pavyzdžio patariu nenaudoti realiai. :))

Gauk šviežiausias idėjas tiesiai į el. pašto dėžutę!